otrdiena, 2009. gada 2. jūnijs

Pirmā diena

Vakardien aizgāju līdz Rīgas Satiksmes kasēm Klijānu ielā, un saņēmu personalizētu e-talona viedkarti - atšķirībā no nepersonalizētās, par kuru jāiemaksā 2Ls, par šito neko maksāt nevajag - tātad 2Ls jau ietaupīti :) Uz vietas nopirku arī mēnešbiļeti vienam maršrutam darba dienās pa 11,40Ls.

Vispār jāsaka, ka sabiedriskais transports Rīgā ir nenormāli dārgs. Piemēram, man no mājām līdz darbam ir 9.0km, kas nozīmē ka braucot ar mašīnu benzīnā es šim maršrutam iztērētu:
2 * 9.0km * 10,00 litri degvielas / 100 km * 0,70LVL/litrā * 20 dienas = 25,20Ls.

Protams, nedrīkst arī aizmirst, ka izdevumi automašīnai ir krietni lielāki par izdevumiem degvielai vien, bet prastiem braucāmrīkiem, kā manam vecam Opel Astra, tie ir nelieli. Respektīvi, ja es nebūtu viens braucējs, bet mēs būtu divi vai trīs, vai ja vajadzētu tikšanai līdz darbam lietot vairākus sabiedriskā maršrutus - varētu nopietni apsvērt auto izmantošanu ka ne tikai ērtāku, bet arī ekonomiskāku veidu pārvietoties.

Brokastīs apēdu Bran Flakes (lielā 500g paka Prismā - tikai 1,69Ls!) ar glāzi Lāses piena. Kopējie izdevumi brokastīm: 0.30LVL. Turpmāk pirkšu kefīru - tas it kā ir sātīgāks.

Līdz darbam tiku ar autobusu + pusstundas pastaiga pa svaigu gaisu. Pagaidām laiciņš šādām pastaigām ultra-labvēlīgs! :)

9 komentāri:

  1. 9 km var arī ar velo braukt vismaz kādus 8 mēnešus gadā

    AtbildētDzēst
  2. Lāses piens? :o tas tak dārgs!

    AtbildētDzēst
  3. Jā, bet tāds man bija palicis no "treknajiem mēnešiem". Tagad viņš jau ir gandrīz beidzies un nopirku igauņu pienu polietilēnpakā pa 0,29Ls

    AtbildētDzēst
  4. var cilpot ar kājām un izmantot 20X karti...

    AtbildētDzēst
  5. 18km turp-atpakaļ ar kājām katru dienu? Nu jā, var, bet tad arī ēst vajadzēs daudz vairāk, un laika vispār nekam citam nebūs :(

    AtbildētDzēst
  6. es teikshu, ka transports tieshaam ir daudz par daargu. nejedziiba no valdiibas puses. ja meegjini apkarot slikto satiksmi un mashiinu druuzmu pilseetaa, uzlabo publisko transportu, nevis padari to daargu un neizdeviigu.
    12Ls darba dienaas, vienam marshrutam..
    Daanijaa viss publiskais transports, visiem marshrutiem visaam dienaam ir ap 32Ls (njemot veeraa, ka te viss ir 2x dargaks, ka LV, tad tie buutu liidzvertigi 16Ls Latvijaa.)

    Luuk, kas ir jaadara - publiskaa transporta cenas ir jaamet krietni nost, un taas jaakompensee ar smagiem privato automashinu nodokljiem, atkariibaa no vecuma, lieluma, motora. Taapat arii jaataxee leeto mashinu ievesha un regjistreeshana latvijaa.

    AtbildētDzēst
  7. Bullshit! Biju Dānijā un sabiedriskais tur tiešām NAV lēts - jāmaksā ampēram 1ls lai šķērsotu vienu zonu un tā kā man ik mēnesi, lai nokļutu līdz skolai, vajadzēja šķērsot 4 zonas, tad mēnešbiļete izmaksāja 60 Ls. Protams, LV sabiedriskais nav lēts, bet nevajag salīdzināt ar Dāniju.

    AtbildētDzēst
  8. Teikshu no pieredzes kaa cilveeks, kas gadiem ir meerojis celju uz darbu no Ceesu ielas lidz Elijas ielai un arii dazhaados citos marshrutpos - iet ar kaajaam 45 min vai pat stundu nav nekas tragisks, patiesi. Savaa laikaa lasiju zhurnaalaa 36,6, ka profesors Danilaans jau neskaitaamus gadus ar kaajaam meero celju no Beernu pasaules liidz Stradinja slimnicai un dziivs un vesels un tiiri veseliigs onkulis. Taa kaa... Ir veerts padomaat, ja ne turp atpakalj, tad varbuut peec darba patiesi var pastaigaaties ar kaajaam. :) Logiski, ka jaapiedomaa pie eertu apavu valkaashanas. :)

    AtbildētDzēst
  9. Mans tēvs katru dienu uz darbu/no darba iet ar kājām - 40 min uz vienu pusi. Jau vairākus gadus. Tas viss viņam sākas 90-jos gados, kad nebija naudas paēst. Taču ar laiku tas viņam iepatikās, jo darba viņam ir pie datora un tas ir tāda fizkultūra. Tāpēc paiet ar kājām nav problēma. Es uz darbu ar divriteni braucu.

    AtbildētDzēst